marjoleinelise.reismee.nl

New York en eerste ontmoeting

hoihoi,

Ik kan niet geloven dat het nu al weer voorbij is. Het waren 2 geweldige dagen in New York. De eerste dag zijn we begonnen met times square waarna we vervolgens doorreden naar fifth avenue. Hier hadden we een uur vrije tijd (we kwamen bijna iedereen tegen in de Hollister). De volgende stop was lunch. We haalde de lunch bij een foodcourt en zouden het opeten in central park. Alleen toen we richting central park reden begon het te regenen. We besloten de lunch op te eten in de bus en als het weer droog zou worden de bus uit te gaan om door central park te wandelen. Na de lunch leek het droog maar helaas. Het begon weer te gieten van de regen en iedereen was ondanks het schuilen doorweekt, nou ja we dachten dat we doorweekt waren. De volgende stop was China town. Hier hebben Tasha, Lotte en ik een nieuw I??NY shirt gekocht om een droog shirt te hebben. Ook nu leek het weer droog. Alleen toen we de bus in gingen begon het weer te spetteren. Mijn moeder had me 2 poncho's voor de regen gegeven en Majbritt en ik besloten deze maar aan te doen tijdens het lopen over de brooklyn bridge. Tijdens het lopen begon het te onweren en kwam iedereen erachter dat we in central park niet doorweekt waren. We hebben bijna allemaal onze schoen droog moeten föhnen de volgende ochtend omdat een nacht niet genoeg was. Na de brug gingen we nog eten bij het Hard Rock Cafe. Diet was erg indrukwekkend en ook best wel lekker. De laatste stop voor de dag was de top van Rockefeller centre. We waren hier precies tijdens zonsondergang en dat is echt prachtig. De volgende dag begon al beter. De zon scheen en het was de hele dag heerlijk warm en bijna geen wolken. Deze dag begonnen we met een rondvaart onder de Brooklyn bridge door en langs het vrijheidsbeeld. Toen was de 9/11 memorial aan de beurt. Dit was heel indrukwekkend. Vooral de namen. Sommige hadden een bloem in een naam gestoken en andere zag je naar een bepaalde naam zoeken. Na de lunch gingen we naar Coney Island. Hoer gingen we heen met de subway. Coney Island is een soort pretpark achtig idee met een gigantisch strand. Het geeft je totaal niet het gevoel in New York te zijn. Ook omdat je geen skyscrapers zag staan. Hierna hadden we diner bij een Italiaans restaurant in Brooklyn. Na het eten gingen we de bus weer in opweg naar de Brooklyn bridge om deze nu goed over te doen. Hier zijn wat leuke groepsfoto's gemaakt en hebben we rustig alles bekeken. Als laatste agenda punt gingen we naar een park op Washington Square. Hier was een grote fontein en een soort van poort. Hierna was het tijd om naar het hotel te gaan en onze spullen te pakken om te vertrekken naar ons gast gezin. Op het vliegveld bij de gate kwam ik Sofia al tegen. We hebben in Newark een hele tijd gepraat en ook op het vliegveld van San Fransisco hebben we elkaar leren kennen in de vier uur doe we daar moesten wachten. Toen hadden we een hele korte vlucht naar Sacramento waar Cathy en Ron ons op stonden te wachten met een boord waar welkom to America Marjolein and Sofia op stond. Nu ik dit schrijf in notities op mn telefoon om het later op de site te zetten is het kwart voor zeven in de ochtend en ben ik net voor het eerst wakker geworden in mn nieuwe bed. Ik ben blij dat ik hier ben.
P. S.: foto's zal ik later nog plaatsen
Marjolein

Reacties

Reacties

Mama

Mooi lang verhaal Marjolein, wij zijn ook blij dat je veilig daar bent aangekomen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!