marjoleinelise.reismee.nl

Alweer 46 dagen in the USA

hoihoi,

wow wat gaat de tijd toch snel, al 46 dagen in Amerika en al 3 weken sinds mijn laatste verhaal. Vandaar dat ik nu weer een update aan het schrijven ben. In de afgelopen 3 weken is er een hoop gebeurd en heb ik een hoop nieuwe dingen geproefd. Als eerste alles wat ik heb geproefd voor dat ik het vergeet: Chocolate fudge poptarts, Peunut butter m&m's (dit zijn mijn favoriete m&m's die ik ooit heb gegeten), een burrito in een mexicaans restaurant, echte goede churro's, lasagne gemaakt door Sofia volgens echt Italiaans recept, zelf bitterballen gemaakt en ze waren nog lekker ook, pizza met pepperoni & sausage, churro muffins (gemaakt met Food & nutrition op school) en polish sausage hot dog in het stadium van de Giants. Ron, Cathy, Sofia en ik zijn met z'n alle naar de eerste footballgame gegaan van de Ponderosa Bruins, dit was ontzettend leuk om mee te maken en het is vergelijkbaar met de films, de schoolspirit is zo erg aanwezig, iedereen droeg vrijdag naar school de kleuren van de school en toen ze die avond nog wonnen ook was iedereen blij. De zondag daarna was een experimenten dag, Sofia ging lasagna maken en had haar moeder aan de telefoon terwijl we met z'n alle in de keuken stonden en Sofia en haar moeder een mix van italiaans en engles horen praten. Dit is iets wat je niet elke dag meemaakt. Daarna was het mijn beurt om te beginnen met de vulling van de bitterballen, dit is makkelijker dan ik had verwacht maar het is niet iets wat zo gedaan is. De maandag was de eerste collaboration day. Op deze dag zijn alle lessen tussen de 36 en de 42 minuten lang. Ik heb nog nooit zo'n snelle schooldag gehad en het is heerlijk (morgen heb ik er weer een, we hebben ze elke 2 weken op maandag). Diezelfde week heb ik de coach van de cheerlaeders gesproken en ze zei dat ik nog try outs mocht doen, de donderdag de week erna heb ik try outs gedaan samen met Simona, een andere exchange student uit Italië. We hebben beide het team gehaald en hebben morgen onze eerste cheer practice. Vorige week zondag zijn we naar Santa Cruz Beach and Boardwalk geweest. Hier hebben we een paar attracties gedaan en rondgelopen en het was een heerlijke dag. Het uitzicht over de zee was mooi en het strand was overladen met mensen die aan het genieten waren van de ontzettend hoge golven. Maandag was m'n eerste Amerikaanse feestdag: Labor day. Maar we hebben niet echt iets gedaan, we deden boodschappen en hebben films gekeken en hadden gewoon een lekkere luie dag. Gister naar de Giants game gegaan in San Francisco. Ze speelde tegen San Diego en de Giants hebben gewonnen met 8-0. Het was een avond wedstrijd dus we hadden in de middag nog een beetje de tijd om langs een aantal pieren te lopen en over de farmers market te lopen op pier 1/2. Het was leuk om een deel van San Francisco te zien. Ook al heb ik nog steeds de Golden Gate bridge nog niet gezien omdat het beide keren net te mistig was. Maar voor dat ik terug kom naar Nederland moet ik hem toch een keer gezien hebben, op z'n minst 1 keer.

Groetjes,

Marjolein

Reacties

Reacties

mama

Wat doe je toch een gave dingen, mooi verhaal!

Je dinnetje

Whaaah al 46 dagen! Gelukkig eigenlijk want dan ben je sneller weer terug?? Echt super leuke dingen weer gedaan. Kan niet wachten tot je volgende blog!
Xxx

onno

wat leuk om te lezen meid, geniet met volle teugen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!